Forældre har mange muligheder, når det kommer til at disciplinere deres barn. Forældre har så mange valg, at de ikke ved, hvad de skal gøre.
Det indlysende er spanking. Denne beslutning er op til dig som læser.
Nogle forældre nyder ikke spanking deres børn og tror ikke, det er en effektiv metode til at disciplinere dem. Dette er, hvad de fleste forældre gør. De fleste forældre, der smækker deres børn tror ikke, at de forårsager nogen skade på deres børn.
Andre foretrækker andre metoder til disciplin og elsker deres børn bedst, især når de er involveret i ulykker eller andre vanskeligheder.
Min overbevisning er, at børn, der regelmæssigt smæk eller ramt, især unge, kunne udvikle indlæringsforstyrrelser senere i livet. De kunne blive (), forvirret, har uegnede relationer, eller miste deres identitet. Dit barn vil ikke blive elsket eller værdsat af andre, og de får brug for din støtte til at hjælpe dem med at opbygge selvværd.
Selv om jeg ikke er fan eller fortaler for spanking eller rammer folk, jeg tror, at der bør være konsekvenser. Dette blev allerede drøftet. Du kan ramme dit barn eller give ham smæk i vrede. Her er tre eksempler. Disse er enorme monstre, at børnene lærer at være, og det er en del af mit mål i at hæve dem. Jeg vil også opfordre dem til at tænke på fremmede fare. Hvis du er den værste af de monstre, vil hele verden elsker dig eller hader dine handlinger.
Jeg reagerer mere på at blive ramt af mennesker, end jeg gør for dem at fortælle mig at stoppe. Hvorfor? Fordi jeg må sige til mig selv: “Vær sød igen.” Vær voksen.
I bogen, som jeg kalder Stepmoms Guide til Alt, hvad hun inkluderede et afsnit om disciplin. Hun var meget speciel om dette emne. Hun mener, at forældrerollen ikke altid er, hvad det ser ud til. Dette koncept eller filosofi blev ikke diskuteret meget på dette websted. Du burde undersøge det. Hun forklarer det tydeligt.
For det andet kalder jeg det “givende god opførsel”. Der er mange måder at gøre dette på. Hver enkelt har sit ‘optimale øjeblik’. Du vil vide, hvor det er. Dit barn deltager ikke i forbudt aktivitet eller gør skade på andre. Det vil hjælpe dit barn bliver mere samarbejdsvillig, når du gør dette.
Hvis dit barn tager hunden i skole hver dag, for eksempel, kan du sige, “Når det er gjort, lad os spille.” Du kan også sige “når det er overstået lad os spille igen”, hvis dit barn ikke ønsker at gå tilbage og gøre det samme. I midten denne belønning, spørger barnet “Hvorfor er det, at jeg har brug for at blive belønnet for min gode opførsel andet end at spille?” Barnet beder dig om at forklare, at hunden er i “sæson”. Udtrykket “sæson” henviser til det faktum, at hunden kan lades til enhver tid, men det er næsten altid i sin “bedste adfærdssæson”. Dette er, hvordan forældre kan få øjeblikkelige resultater for deres hunde og gøre dem glade.
Belønning af børn for at vise den ønskede adfærd er en fantastisk metode til at tilskynde til samarbejde. Det skal bemærkes, at det ud over selve adfærden også er vigtigt at overveje tidspunktet for handlingen. Du bør ikke belønne adfærd, der er uprofessionel. Hvis dit barn er godt i 10 minutter, får barnet 10 minutters nyhed eller en belønningsaktivitet. Dit barn kan lege pænt med sin søster, hvis de ikke spørger.
Bestikkelse ødelægger ikke belønninger. Alt for mange bedsteforældre og forældre forelsker sig, der ønsker at give deres barn eller barnebarn noget forfærdeligt. Det handlede ikke om penge eller legetøj. Dit barn skal belønnes for at gøre noget positivt. Du kan belønne dem for deres gode opførsel ved at være spontane og ikke føle sig negative over for deres handlinger.
Jeg er ligeglad med den “tastiske” film, hun fik til sin fødselsdag. Jeg behøver ikke at kunne lide gaven, uanset hvem den blev givet til (og hun spurgte ikke engang). Hun kunne måske ikke lide popcornene eller chokoladeisen. Mit ego skal behandles på et tidspunkt. Når det sker, er det mit ego, der skal trøstes, og ikke din.